Corona update – Amack

January 18, 2021

De Amack! Uiteraard sluiten we de 2e periode gewoon af met de docentenvergaderingen. En met de vertrouwde Amack verslagen. Ondanks dat er geen optredens plaatsvinden. Het checken van de voortgang van leerlingen vinden wij erg belangrijk. Daarnaast ook het contact tussen individuele docent, theoriedocent en bandcoach. Vooral tijdens deze online periode. Het Amack systeem is ontwikkelt door Jack Pisters. Naast afdelingshoofd van DSOPM, is Jack onder andere ook studieleider bij de Pop-afdeling van het Conservatorium van Amsterdam. Het Amack systeem wordt ook gebruikt op het Conservatorium van Amsterdam. Ook Stichting Popsport werkt hiermee. Daarnaast wordt het gebruikt bij de Muziekschool Amsterdam. Het is fijn om met deze instanties samen te werken en trainingen te geven. Op deze manier kunnen vele scholen hiermee aan de slag.

Het Amack systeem:

A = Attitude
M = Motorische vaardigheden
A = Auditieve vaardigheden
C = Creative vaardigheden
K = Kennis vaardigheden

Op basis van het Amack verslag worden leerlingen beoordeelt. Het geeft inzicht voor henzelf in hun ontwikkeling. Maar ook voor ouders/verzorgers en docenten zelf. Dankzij de Amack wordt er een plan voor de komende tijd gemaakt. Waar moet nog aan worden gewerkt? Hoe wil een student zich verbeteren? Wat zijn de uitdagingen?

Juist in deze periode vonden we het heel belangrijk om het contact met en de ontwikkeling van onze leerlingen goed in de gaten te houden. Er was regelmatig contact over het welzijn van iedereen. Door middel van goede communicatie met alle betrokken partijen werd kwalitatief muziekonderwijs in deze bijzondere periode gewaarborgd. We zijn blij met ons docententeam en trots op onze studenten. We hopen natuurlijk snel weer fysiek les te mogen geven. Maar we leren ook veel in deze online tijden. Sommige zaken zullen we zelfs meenemen naar de fysieke lessen. Zoals bijvoorbeeld het online vergaderen. En het inchecken met studenten.

Loading...